Followers

Wednesday, October 19, 2011

homesick


keliru. aku pun taktau apa bnda merasuk inside my head now. macam trafic jam je. asal aku rasa ada tak kena.
kawan pembelot. kawan hipokrik. kawan main cakap belakang. homesick. homesick. tapi, aku memang homesick. sabah.
sesungguhnya aku merindui mereka. rumahku syurgaku. bantal busuk. bestfriend.  

umi ayah, bagilah aku balik raya haji. biarlah sekejap asalkan dapat salam umi ayah.
bertemankan gosip gurauan pelukan adik-beradik. ya Allah, sesungguhnya aku sangatlah merindui mereka.

aku tahu mereka juga merindui kehadiran aku. insan yang akan selalu tambah nasi. insan yang akan sering membuat mereka marah teriak-teriak. insan yang akan selalu mampu membuat mereka tersenyum diam.
aku cemburu. aku dengki. aku iri hati.

housemate dapat balik. untunglah. 
classmate dapat balik. sangat untunglah.
boyfriend dapat balik kota kinabalu. untunglah kan.

kekadang aku rasa aku patut give up. biarlah aku sambung tingkatan dekat sabah. asalkan dekat umi ayah, biarlah kena masak hari-hari, jemur kain pagi-pagi, pakai baju sekolah yang sememangnya menjengkelkan aku.
hati menangis. hati sakit. akhirnya sang airmata menunjukkan belangnya.

ya Allah, kuatkanlah hati aku yang sememangnya fragile ini. aku tak kuat untuk ini. kbye.

Mine,not yours. Powered by Blogger.