Followers

Monday, October 17, 2011

People changes, but life must go on.


kawan datang dan pergi. tapi,hidup mesti diteruskan.

Betul kata orang, jangan terlalu mengharap orang akan sentiasa berdiri di sebelah kite untuk bersama memperjuangkan hidup yang sememangnya tidak adil dari zaman dinousor lagi. tapi aku degil. aku sangka aku dah cukup besar untuk menilai engkau baik. engkau sempurna. engkau dengan aku boleh kawan baik. sekali lagi aku dibutakan. aku pekak. aku bisu, tak mampu nak kata pape. kau menang sahabat. kau berjaya melemahkan hati aku. 

Tuhan maha Adil, aku tahu. cuma aku memang degil dan degil gagal melepaskan kamu dalam tangan. aku masih berharap ini mimpi mainan tidur aku. sesungguhnya bila aku mulai sedar, aku terkejut terkedu terkesima. ya Allah , aku hilang dalam kegelapan selama ini mengejar sesuatu tidak pasti.

Again Tuhan maha Adil, aku tahu. dia turunkan aku kawan yang akan pasti menggengam tanganku, membawa aku lari dari kekalutan. kawan yang akan sentiasa memberi senyuman wujud dalam hati tatkala bibir hanya mampu berdiam. air mata hanya mampu mengalirkan air matanya. mak yang tidak pernah putus asa menyayangi anak degil ini. ayah yang sentiasa senyum dengan ikhlas untuk anak yang degil ini. 

Cuma kadang aku berharap aku akan lagi kuat dari semalam. aku yang takkan menangis. aku yang mampu mengeluarkan senyuman tanpa hati menangisi. aku yang boleh berdiri tanpa gengaman siapa-siapa. 



Mine,not yours. Powered by Blogger.